top of page

סטלה מקרטני, הבת הכוכבת של פול

סטלה מקרטני, הבת הכוכבת של פול, תמיד עניינה אותי.


קודם כל מעצם זה שהיא הבת של פול, שתמיד היה כיף להסתכל עליה כבלונדינית הקטנה והמתוקה עם העיניים הגדולות בצילומים המשפחתיים עם אחיה והוריה.


אחר כך, עם הזמן, לעקוב אחרי הקריירה המצליחה שלה כמעצבת אופנה. למעשה סטלה הינה המקרטנית עם הקריירה הכי מצליחה מבין שלושת הילדים של פול ולינדה, טאלנט אמיתי, אישה חזקה שהוכיחה את עצמה ועשתה לעצמה שם יוקרתי עם ליין עיצובי משלה, בעולם האופנה הקשוח.


כיום היא נחשבת כאחת ממעצבות האופנה המפורסמות בעולם, אייקון תרבות בריטי, זוכה אין ספור פרסי "מעצבת השנה", עם קיית מוס ונעמי קמפבל כחברות קרובות.

בנובמבר 2011 הוענק לה פרס השטיח האדום על ידי מועצת האופנה הבריטית ובטקס לכבוד השנה החדשה 2013, היא מונתה לקצינת מסדר האימפריה הבריטית (OBE) עבור שירותים לאופנה.


כמעט כמו ה-MBE של אביה, משנת 64'.


למרות זאת, סטלה היא אישה צנועה בסך הכל, שלמרות הייחוס המשפחתי והמיליונים בבנק, היא מאמינה בלהשיג את החלום שלך בעצמך. "אתה חייב לעבוד" - אמרה באחד הראיונות, "אתה לא יכול לצפות שהחלומות שלך יימסרו לך על צלחת.."



סטלה חיה בזוגיות יציבה עם בעלה, אלאסדהיר וויליס, מוציא לאור מוערך, ביחד עם ארבעת ילדיהם היפהפיים בעלי העיניים התכולות: הבנות, ביילי ( 14) וריילי (10), והבנים מילר (15) ובקט (12).

הם גרים באחוזה ג'ורג'יאנית הניצבת על אדמות חקלאיות בטבע הפראי של צפון גלוסטרשייר, שם נוהגת סטלה, ממש כמו אביה פול ואמה המנוחה לינדה, לרכב על סוסים, לפעמים גם ביחד עם ילדיה.


מקרטני היא אישה המודעת לסביבתה מאד ילדותה, תומכת נלהבת של זכויות בעלי חיים ו]פעילת איכות סביבה. "זכיתי לגדול בחווה אורגנית" היא מספרת, "ראיתי את העונות מתחלפות. ההורים שלי היו צמחונים, הם היו השראה בשבילי".

היא מקפידה שהפרוות שבבגדים שהיא מעצבת לעולם אינם עשויות מפרווה של בעל חיים אמיתי, אלא מתחליפים העשויים מסיבי תירס ומיקרו משי טבעוני.

"ההורים שלי הם הסיבה שלמדתי להילחם עבור אמא אדמה - במיוחד מערכות אקולוגיות חיוניות ויקרות כמו האמזונס. עכשיו, אני רוצה לשמור את זה לילדים שלי".


הכי כיף לגלות את הפינות הקטנות של הביטלס בחייה של סטלה.


אספתי כמה:


בגיל 26 אמרו לה שהיא צעירה מדיי כדי להיות מנהלת הקריאיטיב של חברת "קלואי" הפריזאית. בתגובה ענתה: "הביטלס היו בני 26 שכתבו את סרג'נט פפר!". גאווה!


בחנות הדגל שלה בלונדון שעיצבה בעצמה, יש ברקע פלייליסט בן שלוש שעות עם המוזיקה של אביה, פול. "המוזיקה חשובה לי" היא אומרת. "כי ברור שהיא הייתה חלק כל כך גדול בחינוך שלי".


נו, ברור. רק לחשוב על מה סטלה, מרי וג'יימס ספגו בימי ילדותם, כשההורים שלהם החליטו שבמקום ללמוד בבית ספר, הם יצטרפו אליהם למסע הופעות של Wings בכל רחבי ארה"ב באוטובוס משפחתי עליז. לא ראינו שאובדן השנים האלה במוסד חינוכי כלשהו, השפיעו לרעה, אולי להיפך, אפילו גיבשו את המשפחה.


אחד הרעיונות המקוריים של סטלה היה להכניס את הטבע לחווית הקנייה, לפיכך מוזרם אוויר נקי מיוחד לכל פינה בחנות כדי להילחם בזיהום של מרכז לונדון. אבל גולת הכותרת היא סלעייה מיוחדת מכוסה אזוב של סלעי גרניט ענקיים שהובאו מהחווה של משפחת מקרטני בשטח 1,100 דונם, כן כן, ההיא מה-Mull of Kintyre בסקוטלנד.


ב-2018, לצד חגיגות 50 שנה לסרט "צוללת צהובה" של הביטלס, עיצבה סטלה ליין אופנה שנקרא All Together Now Collection, שכולו בהשראת האנימציה שבסרט.

הצפייה בסרט לאחר שנים נגע בה באופן אישי. "נכנסתי עמוק לכל המשמעויות. אפילו השורה 'כולם ביחד עכשיו' – חשבתי שזה כל כך מדהים שארבעת הנערים האלה מליברפול, בגיל כל כך צעיר, הגיעו עם משהו כל כך מאחד, שמרגיש מאוד עכשווי לכל מה שאנחנו מדברים עליו היום. יצאתי משם בתחושת השראה, כאילו הייתי חייבת לעשות עם זה משהו".


כשהתארחה ברדיו 4 של ה-BBC והתבקשה לבחור שירים, בחרה את השירים האלה: Road to Nowhere של הטוקינג הדס (כמו ילדת אייטיז טיפוסית), Blackbird של הביטלס ("אני ממש גאה באבא שהוא כתב את זה בגיל כל כך צעיר, היה לו חזון מדהים להבין פוליטיקה, להבין שירה") ו-את God Only Knows של הביץ' בויז ציינה כאחד השירים האהובים עליה ביותר.


"כשאמא שלי מתה, אבא, אחי ואני הלכנו לראות את המהרישי" - סיפרה סטלה. "לא הרגשתי שליטה לגבי התגובה שלי למה שקרה. אולי הדחקתי את הרגשות שלי. התחלתי לקבל התקפי פאניקה, ותגובות פיזיות לא נעימות לאובדן הזה". מדיטציה טרנסנדנטלית, לדבריה, עשתה הבדל כמעט מיידי ביכולת ההתמודדות שלה.




ומה לגבי פול ויחסיו עם סטלה?

ובכן, פול הוא אב מתלהב ותומך, משתדל שלא לקחת פוקוס ממנה בכל הקשור להתעניינות תקשורתית (ולא בטוח שהוא צריך כי בתו אכן מפורסמת בזכות עצמה), ולעיתים מכבד בנוכחותו את תצוגת האופנה היוקרתיות שהיא עורכה למותגים שלה, יושב בשורה הראשונה לצד סלבריטאים אחרים, ומוחא כפיים כאב גאה.


"אני תמיד אוהב לבוא לתצוגות של סטלה, קודם כל בגלל שהיא הבייביי הקטנה שלי, אבל גם בגלל שזה תמיד מפתיע לגלות איזה מעצבת מופלאה ומקצועית היא" - כך פול על סטלה.


כאן סטלה בתצלום יפהפה עם ארבעת ילדיה, על גבי שער מגזין האופנה ווג, דצמבר 2019




bottom of page