top of page

לזכר ניל אינס, שהלך השבוע לעולמו

נכתב ע"י איתי גל


השבוע הלך לעולמו ניל אינס, מוסיקאי/קומיקאי מאוד אנדרייטד שלא הרבה מכירים וחבל. קצת נקודות עליו למעריצי ביטלס ובכלל:


1. הוא עבד הרבה עם חבורת מונטי פייתון, כשאחד מהפרויקטים הבולטים שלו היה "הראטלס", פרודיית ביטלס שהופקה כסרט מוקומנטרי קורע מצחוק יחד עם אריק איידל ממונטי פייתון. ניל אינס היה ה"ג'ון לנון" של החבורה שנקרא "רון נאסטי" והיה גם אחראי על יצירת השירים של הלהקה הפיקטיבית, שיצאו גם כאלבום סאונדטראק. מה שמבריק בשירי הראטלס הוא שהם מלאים בהומור אבל מולחנים וכתובים בצורה שמצד אחד מאוד נשמעת כמו הביטלס, אבל מצד שני יצרה לחנים חדשים לגמרי ולא העתקים אחד לאחד של שירים קיימים. כששלושת הביטלס הנותרים התאחדו ל"אנתולוגיה", הוא יצר אלבום ראטלס חדש שנקרא "ארכאולוגיה" שבעיניי, הוא אלבום פשוט מאסטרפיס וכולל כמה שירים יפהפיים גם בלי קשר לפרודיה. כל מעריץ ביטלס חייב להכיר את שני אלבומי הראטלס שיצאו, וכמובן - לראות את הסרט שנהיה קאלט לאורך השנים.


2. בהקלטה נדירה של ניל אינס לשיר הראטלס "Cheese and onions" הוא חיקה את ג'ון לנון בצורה כל כך מדויקת, שההקלטה הופצה בבוטלגים של הביטלס בתור "הקלטת ביטלס נדירה" ואף האשימו את אינס בגניבת הקלטה של ג'ון לנון.


3. ניל אינס הוציא סינגל מצליח בשם "I'm the urban spaceman" שהופק על ידי לא אחר מאשר פול מקרטני בכבודו ובעצמו.


4. ג'ורג' האריסון טען שה"ראטלס" היה הדוקומנטרי הכי טוב שהוא ראה על הביטלס. הוא עזר במימון הסרט ואפילו עשה בו תפקיד אורח בתור כתב חדשות.


5. בשנים האחרונות ניל אינס הוציא בתור שיר סולו של רון נאסטי מה"ראטלס" את השיר "Imitation song" שצוחק בעיקר על Imagine ושאר שירי פסנתר של לנון.


6. למרות שתמיד נטען שאואזיס גונבים מהביטלס, יצא שהם דווקא גנבו מניל אינס. השיר שלהם "Whatever" העתיק את הלחן של שירו "How sweet to be an idiot". הוא תבע אותם על העתקה וזכה במשפט.


7. בשנים האחרונות הוא הופיע בעיקר בפסטיבלי ביטלס וכל מיני הופעות פאבים קטנות ברחבי אנגליה. הוא פתח הדסטארט כדי להוציא אלבום, וחברת ההדסטארט התבררה להיות תרמית והכסף שלו ושל המעריצים נגנב.


8. המוזיקה שלו, גם המקורית וגם זו שצחקה על הביטלס, הייתה מטופשת, מצחיקה, חכמה ולפעמים גם מרגשת. הוא היה מוזיקאי גאון, מפיק מוזיקלי לא מספיק מוערך וקומיקאי מבריק. יהי זכרו ברוך



63 צפיות
bottom of page