top of page

הקשר בין הביטלס לאיחוד האמירויות

מה הקשר בין הביטלס ל... שליט איחוד האמירויות?


הבית ב-Tittenhurst Park, סאנינגהיל, ברקשייר, מחוץ ללונדון, בו גרו ג'ון ויוקו לפני המעבר לניו-יורק, בו הצטלמו הביטלס בסשן התמונות האחרון (יום השנה שלו חל לא מזמן, היה על כך פוסט אחר), בו הוקלט האלבום Imagine וצולם הסרט המתעד את ההקלטות, ובו רינגו סטאר חי וגידל את ילדיו עד שנת 1988.


הבית, מבנה לשימור מהתקופה הג'ורג'יאנית, נבנה ב-1737, אך מראהו המוכר עוצב באזור 1830. הוא נקנה ב-1869 ע"י הפילנטרופ תומאס הולוואי ובשנת 1898 ע"י תומאס הרמן לווינסקי, מנכ"ל חברת הפעלת מכרות בהודו. ילדיו של לווינסקי, קסניה לווינסקי ותומאס לווינסקי הבן, אשר גדלו בו, גם הם אנשים מוכרים - קסניה הייתה חברה במועצת לונדון מטעם מפלגת הלייבור, פעילה חברתית וחברת המסדר הבריטי, ותומאס הבן היה אמן סוריאליסטי נודע.


ג'ון לנון קנה את הבית מטייס הקרב ומנכ"ל חברת שוקולד פיטר קאדברי, בעלות של 145,000 ליש"ט ושיפץ אותו בעלות כפולה.


כחלק מהשיפוצים, הוא בנה בו אולפן הקלטות מקצועי, Ascot Sound Studios, אותו ניתן לראות בסרט של Imagine.

עם המעבר לניו-יורק, מכר את הבית לרינגו סטאר, שהמשיך להשתמש באולפן ולהשכיר אותו לאמנים אחרים, תחת השם Startling Studios. רינגו, אגב, נכח בהקלטות של How Do You Sleep? וכלל לא אהב את מה ששמע.


והנה הסיפור מתחבר לנו לאיחוד האמירויות:

בשנת 1988 מכר רינגו את הנכס לשליט אבו דאבי לשעבר, שהיה גם נשיא איחוד האימרויות, שייח' זאיד בן סולטאן אאל-ניהאן, האב המייסד של איחוד האמירויות ששלט בה מהיווסדה ב-1971 ועד מותו ב-2004. בנו, הוא נשיא איחוד האמירויות הנוכחי, ח'ליפה בן זאיד, אשר נירמל את היחסים עם ישראל. ככל הידוע, הבית עדיין בבעלות המשפחה.


רכישת הנכס ע"י אמיר ערבי אינה מקרית. העובדה כי מיליארדים מהמפרץ בוחרים להשקיע בנדלן יקר בלונדון וסביבותיה, ובעולם המערבי בפרט, מוכרת וידועה. עד כמה שידוע לי הם מנתבים את כספיהם לנדלן ע"מ להתכונן ליום בו ייגמר להם הנפט.


על כל פנים, לסיפורנו סוף עצוב. מאז העברת הבעלות לידי משפחת אל-נהיאן תיעוד הבית והנעשה בו הופסק כליל. כל שידוע, הוא שהבית שופץ ועוצב מחדש לחלוטין, נבנתה חומת לבנים גדולה מסביבו וסימני ההיכר העיצוביים מהשיפוץ של ג'ון, כולל ציורים שלו על הקירות, נמחקו. רק אלוהים יודע מה נעשה בבית הזה עכשיו.


גם בגוגל סטריטס לא ניתן לראות כלום. בדקתי...




79 צפיות
bottom of page