top of page

פיטר פן, סליחה, מקרטני, בן 80

פיטר פן סליחה פול מקרטני היום בן 80 וזה אירוע שמלכד אליו חלקים גדולים בשביל החלב שלנו.

יש והיו מיליוני מוסיקאים בעולם, הרבה מהם מדהימים וכשרוניים לא פחות ממקרטני. חלקם עדיין חיים בתוכנו. אבל מקרטני הוא הבכיר שבהם מאז ולתמיד. גדול המוסיקאים ever ולמה? כי אנחנו סופרים לו את הקריירה בערך מ-1957 כשהיה בן 15 ופגש את ג׳ון לנון למה שיהפוך כמה שנים אחר כך לתופעה המוסיקלית הגדולה בעולם, ועד היום, היום הזה ממש.

מסתובבות ברשת הופעות של פול ממש מהימים האחרונים והן נראות הפקתית נפלא.

מקרטני קשישא הוא ילד נצחי ומעיין נובע של נעורים. אולי זה מתאפשר בעזרת סדרה מפוארת של ניתוחים ומתיחות אבל למי איכפת. מי לא היה רוצה בגילו להתנועע ולשדר חיוניות שכזו. הלוואי שניראה וננוע ככה בגילו.

אין אף מוסיקאי עלי אדמות שכתב לאורך הקריירה שלו מאות שירים כשבערך 100 מהם הם לא פחות מקאנוניים. גאוניים. בלתי נתפשים בעושר שלהם. כל שיר מלמיליאן. אני כולל ברשימת ה-100 הזו גם את ״נשים ורעיות״ - בלדת פסנתר נפלאה ממקרטני 3 שיצא לפני שנה. הוא לא איבד את זה לרגע. תנו לי שיר גאוני שכזה או שניים באלבום ואהיה אסיר תודה.

היינו יכולים לעצור את קריאות ההתפעלות מיכולת ההלחנה, השירה ונגינת הבס של פול כבר ב-1969 כשהביטלס התפרקו, כבר אז הוא היה הגדול מכולם, אבל מקרטני, אנרגייז׳ר בלתי נלאה שכמותו שעט קדימה וריגש גם הלאה עם להקת כנפיים ועם קריירת סולו לגמרי לא רעה. רק אלוהים יודע כמה רגעים בלתי נגמרים של אושר הוא העניק ומעניק למיליוני אוהביו בכל העולם שבשבילם כל יום הולדת שלו הוא לגמרי יום של חג בטח ובטח כשהילד בן 80.

לי אישית אין לי מספיק מילים להודות לו על כ-45 שנה עם המוסיקה העגולה והמלודית שלו, וכמובן על ההופעה המרגשת עד דמעות בפארק הירקון ב-2008 ש״נפלה״ בתוך ה-30 למות אימי. הייתי שם בשורה הראשונה מצד ימין וזו היתה עבורי חוייה לגמרי מיסטית. אני, mother מינה - אמא שלי למעלה בשמיים - ומקרטני האגדי.

נכון, לא פשוט בשבילי לשמוע אותו שר בחצי העשור האחרון. הגרון שלו די גמור, והוא עושה די במודע שפטים בשירים שהוא עצמו יצר, אבל היי…בשביל זה יש ארכיון בלתי נגמר. אפשר גם להסתפק בזה.

אז מזל טוב לאיש שכתב את יסטרדיי, היי ג׳וד, פני ליין, לט איט בי, שי לאבז יו, מייבי איים אמייזד, ועוד 9000 מדהימים אחרים. חפשו בספוטיפיי את הפלייסט האולטימטיבי. עד 120!




bottom of page