top of page

הביטלס בפרימיירה של "צוללת צהובה"

בערב הפתיחה של הסרט "צוללת צהובה", 17 ביולי 1968 בפביליון של לונדון בכיכר פיקדילי (בדיוק לפני 53 שנה), הגיעו כל ארבעת חברי הביטלס, בניגוד להקרנת העיתונאים המיוחדת שנערכה 9 ימים לפני, ממנה נעדר ג'ון לנון.


מול הקולנוע וברחובות הסמוכות לכיכר, התגודדו אלפי מעריצים בתקווה לראות לרגע את אליליהם נכנסים לאולם. הם הפעילו לחץ גדול על כוחות המשטרה הבריטים שנאלצו ממש כמו בימי הביטלמניה ליצור 'רצועות אנושיות' כדי למנוע חדירה של מעריצים פנימה. עפ"י הדיווחים, אחד המעריצים, אמיץ במיוחד, הצליח להערים על השוטרים, טיפס על הגג המבנה, חמק פנימה ואף השיג הזמנות מיוחדות לשבת לצד הביטלס עצמם.


למרות שהביטלס התרחקו מעין הציבור בתקופה שלפני "צוללת צהובה" עם נסיעתם להודו והקלטת האלבום הלבן, ההמולה הציבורית שהתרחשה מסביבם באותו לילה והתנועה שנעצרה בעיר, הוכיחו שהפופולאריות שלהם לא פחתה ולו בקצת.


ג'ון הגיע עם יוקו, ג'ורג' עם פטי שבאה בלוק הודי משהו, רינגו עם מורין קוקס בלוק-הכל-לבן, ומקרטני היה הביטל היחיד שהגיע לבד, ללא ארוסתו ג'יין אשר. שלושה ימים אחר כך, הודיעה אשר על סיום מערכת היחסים בינהם.


בין האורחים בפרמיירה היו קית 'ריצ'רדס מהרולינג סטונס, חברי להקת The Who, סטטוס קוו ו-Grapefruit. לאחר ההקרנה, יצאו הביטלס למסיבה חגיגית במלון רויאל לנקסטר, ששינה את שם דיסקוטק הבית שלו לשם "הצוללת הצהובה".


37 צפיות
bottom of page