top of page

Beware of Darkness

והיום - העצות של ג'ורג' לשנה החדשה.


את השיר Beware of Darkness כתב ג'ורג' ב1970, והחל לעבוד עליו יחד עם המפיק פיל ספקטור באביב של אותה השנה. הוא יצא באופן רשמי ב27/11/1970 כחלק מהאלבום All Things Must Pass.


בשיר ג'ורג' מזהיר אותנו מהתדרדרות רוחנית שעלולה להיגרם ממספר דברים, ביניהם - פוליטיקאים מושחתים, מחשבות שלא עוזבות, נוכלים, חוסר תקווה. מילות השיר תואמות לתורתה של תנועת הרא קרישנה, אחרי ג'ורג' עקב.


אך למרות שנראה שג'ורג' מנסה להטיף למאזיניו מוסר, ניתן להניח שג'ורג' דווקא שר את השיר על עצמו. כמו שירים נוספים מאותו אלבום, נכתב בעיצומו של פירוק הביטלס ובשל כך עוסק בין היתר בפרידה מהלהקה ובמתחים שנוצרו בין חבריה. ג'ורג' כותב שצריך להיזהר גם מ-Falling Swingers, כוכבי פופ. נראה שהוא מתכוון בכך לחבריו לשעבר ללהקה, וככל הנראה בעיקר לפול, איתו היה שקוע בריב באותה תקופה.


כמו כן, אחת מהגרסאות הראשונות של השיר, שהוקלטה ללא ידיעתו של ג'ורג' ויצאה כחלק מהאלבום הלא רשמי Beware of Abcko, כוללת את השורה (על שמה נקרא האלבום) - "היזהרו מאבקו". אבקו הייתה חברה בניהולו של איש העסקים אלן קליין (ראשי התיבות של Allen & Betty Klein and Company), אותו רצו ג'ון, ג'ורג' ורינגו לשכור שינהל אותם במקום בריאן אפשטיין. מהר מאוד ABCKO תבעו את הביטלס, ולאחר מכן את Harrisongs, חברתו של ג'ורג'. במשפט הזה, "היזהרו מאבקו", ג'ורג' מביע את התסכול האישי שלו מאלן קליין והמשפט שהתנהל נגדו.


ביצוע נוסף שאני מאוד אוהבת הוא של אריק קלפטון מהקונצרט לג'ורג' (2002) - https://www.youtube.com/watch?v=oRoo0-hwO1o


וגם של לאון ראסל - https://www.youtube.com/watch?v=rdhg0Xkp1_c


אני אצטרף לג'ורג' ואאחל לכולנו שנה מוצלחת בה נצליח להימנע מחוסר תקווה, מחשבות מציקות וכמובן מפוליטיקאים מושחתים, בכל זאת אנחנו עומדים בפני שנת בחירות.





bottom of page