top of page

12.03.1969 - פול ולינדה מקרטני מתחתנים בלונדון

ב12.3.1969 פול מקרטני ולינדה איסטמן התחתנו בטקס אזרחי במשרד הרישום של מרילבון, לונדון.


האירוע התעכב בשעה שלמה בגלל איחור של השושבין ואחד העדים - מייק מקרטני, אחיו של פול. פרט למייק נכח באירוע גם מל אוונס, חבר קרוב ועוזרם של הביטלס.


האירוע אמור היה להישמר בסוד, אבל בסופו של דבר הסוד התגלה. מחוץ למקום חיכו צלמים, עיתונאים ועשרות מעריצים ומעריצות. פול היה הביטל האחרון להינשא - דבר ששבר את ליבן של מעריצות רבות שחיכו מחוץ למקום ומיררו בבכי. לינדה לא הייתה אהודה באותו שלב, ומעריצות שנאו אותה כי "גנבה" להם את פול וכי "התערבה" בכל מה שהוא עושה. (נשמע לכם מוכר?)


נשאלת השאלה למה הביטלס לא הגיעו לחתונה - שאלה עליה פול בעצמו לא יודע לענות. הוא אמר שהוא לא זוכר את הסיבה, אבל שהם כבר לא היו בקשר טוב באותה תקופה. "לא היינו חבורה יותר באותה תקופה".


סיבה אפשרית היא שהחתונה הייתה די לא מתוכננת - הזוג החליט להינשא שבוע לפני כן, ופול קנה טבעת יום קודם לכן, ממש לפני שחנות התכשיטים נסגרה, ב12 פאונד בלבד.


אחרי החתונה פול ולינדה הגיעו לכנסייה בSt John's Wood, בקרבת אולפני אבי רואד והבית בו התגוררו, שם בירך אותם הכומר נואל פרי-גור. מפתיע בהתחשב באתאיזם של פול וביהדות של לינדה.


לאחר מכן הגיעו למלון ריץ, שם התראיינו לרשת הטלוויזיה הבריטית ITV. פול ולינדה התייחסו בראיון לירח הדבש שלהם ("לא חשבנו על זה עדיין"), לאיפה יגורו ("בלונדון") ולעובדה שפול הפך לאבא לילדה בת 6: "זה נורא. זה נורא. אני שונא את זה. זה הולך להיות נטל נוראי. את בטלוויזיה, את בטלוויזיה! בואי תראי!" - הכל נאמר בצחוק כמובן, תוך כדי שפול עושה פרצופים וצוחק עם הת'ר הקטנה.


בתמונות - פול, לינדה והת'ר במשרד הרישום במרילבון ועם חתול קטן בראיון בריץ




bottom of page