top of page

11.07.1968 - ג'ון לנון שושבין בחתונת מג'יק אלכס

ב- 11.07.1968 ג'ון לנון היה שושבין בחתונת מג'יק אלכס.


יאניס אלכסיס מדרס, "גורו" האלקטרוניקה וראש מחלקת האלקטרוניקה של אפל המכונה גם "מג'יק אלכס" התחתן במרכז לונדון.

השושבינים שלו היו ג'ון לנון והזמר דונובן.

מג'יק אלכס היה אז בן 26. הוא התחתן עם יופרוסין דוקסיאדס בת ה-22, בתו של אדריכל יווני מוערך. החתונה התקיימה בקתדרלת סנט סופיה, כנסייה יוונית אורתודוקסית בלונדון.

בחתונה נכחו גם יוקו אונו, ג'ורג' האריסון ואשתו פטי.


מג'יק אלכס פגש את ג'ון לנון ב-1965, זמן קצר לאחר שהגיע מיוון לאנגליה והרשים את ג'ון כשהציג בגלריית אינדיקה קופסת פלסטיק עם אורות מתחלפים וטען שהוא יכול לבנות מכונת הקלטה עם 72 ערוצים. ג'ון בהה בקופסת הפלסטיק שעות תחת השפעת LSD והשתכנע שמג'יק אלכס הוא כל יכול.

למג'יק אלכס היתה יכולת ערמומית להציג הישגים ולהרשים אנשים מבלי שמשהו אמיתי יעמוד מאחורי דבריו.

הוא הבטיח לביטלס טלפון שמגיב לקול בעליו ויכול לזהות מי מתקשר, שדה כוח שמקיף את בתי הביטלס, מצלמת רנטגן, צבע שיהפוך כל דבר לבלתי נראה, צבע רכב שישנה את צבעו על ידי ריפרוף מתג, ורמקולי טפט, שלמעשה יהיו חלק מהטפט.

מאוחר יותר הוא ביקש את מנועי ה-V-12 מהרולס רויס ​​של ג'ון וממכונית פרארי ברלינטה של ​​ג'ורג' האריסון, כדי שיוכל לבנות צלחת מעופפת.

מג'יק אלכס השתתף בכתיבת השיר What's the New Mary Jane עם ג'ון לנון, שיר שיועד במקור לאלבום הלבן. ג'ון הסיר את קרדיט הכתיבה המשותף ממנו.

מג'יק אלכס קיבל מהביטלס משימה להקים את אולפן ההקלטות בביניין אפל בסביל רואו, דבר שלא צלח במיוחד.

בסידרה גט בק אפשר לראות שמג'יק אלכס נתן לג'ון כלי נגינה שהוא שילוב גיטרה ובס בעל צוואר מסתובב. ג'ון תהה איך הוא ינגן בגיטרה כשמיתרי הבס על היד שלו, ואמר שאי אפשר לכוון את הכלי הזה.

כשאלן קליין נכנס לתפקיד ניהול הביטלס ב-1969, הוא מיד סגר את מחלקת האלקטרוניקה של אפל ומג'יק אלכס עזב.

ההמצאות והעבודות הבלתי גמורות ובלתי שמישות של מג'יק אלכס גרמו לאפל הפסדים של כ-300 אלף פאונד (5.5 מיליון פאונד של היום).

מג'יק אלכס יחד עם אלן קליין הוא בין הדמויות המושמצות ביותר בהיסטורית הביטלס.




bottom of page