top of page

08.05.1970 - יציאת האלבום Let It Be

ב-08.05.1970 יצא האלבום Let It Be.


אלבום האולפן ה-12 והאחרון של הביטלס, Let It Be, יוצא כמעט חודש לאחר שפול מקרטני הודיע על פירוק הלהקה. רוב השירים באלבום הוקלטו יותר משנה קודם לכן בינואר 1969 במהלך הסשנים בפרויקט Get Back.


הביטלס הקליטו מחדש את השיר I Me Mine ב-03.01.1970 ללא ג'ון לנון, מאחר שהוא עזב את הלהקה בספטמבר. זה היה השיר האחרון שהוקלט על ידי הביטלס לפני הפירוק באפריל 1970.


פול זעם על יציאת האלבום בהפקת פיל ספקטור, שלדעתו עשה הפקה מוגזמת לעומת הרעיון הפשטני שעמד במרכז הפרויקט שיזם, לחזור למקורות הפשוטים של הלהקה והרוקנרול.


מספר ימים לאחר יציאת האלבום יצא הסרט Let It Be שהתכוון לתעד ב-80 דקות את החזרות של הביטלס בפרויקט Get Back וההופעה על הגג, אך הראה תמונה עגמומית באיכות ירודה של הלהקה שהייתה בשלבים של התפרקות. פיטר ג'קסון תיקן את התמונה כשערך מחדש את החומרים של הסרט למיני סדרה בת 3 חלקים בארוך של כמעט 8 שעות ומראה להקה שעדיין יודעת לעבוד היטב יחד באופן מקצועי ומוציאה חומרים נפלאים.


פול, שלא היה מרוצה מההפקה המוגזמת של פיל ספקטור הוציא בנובמבר 2003 את האלבום Let It Be Naked, שבו הפשיט את האלבום מהתזמור של פיל ספקטור והציג את הגרסאות הפשוטות כמו שהתכוון בפרויקט המקורי. כמו כן, השירים Dit It ו-Maggie Mae הוצאו מאלבום החדש ובמקומם נוסף Don't Let Me Down.


האלבום יצא במיקס מחודש של ג'יילס מרטין, בנו של ג'ורג' מרטין באוקטובר 2021 וכלל בנוסף לטייקים וקטעים נוספים גם את המיקסים המקוריים של גלין ג'ונס מאפריל 1969.





bottom of page