top of page

06.06.1962 - הביטלס מקליטים לראשונה באולפני EMI

06.06.1962 - היום לפני 60 שנים - היסטוריה !

הביטלס מקליטים לראשונה באולפני EMI.


אחרי האודישן הכושל של הביטלס עבור דקה בינואר 1962, בריאן אפשטיין היה נחוש להשיג לביטלס חוזה הקלטות עם חברת תקליטים.

ב-09.05.1962 בריאן שלח מברק לחברי הביטלס, ששהו באותה העת בהמבורג, שהוא השיג להם חוזה הקלטה עם EMI. מה שהביטלס לא ידעו שזה היה למעשה רק אודישן מורחב. ג'ורג מרטין רצה לראות את הביטלס בהקלטה וחתם על חוזה לשנה עם אפשרות להארכה, להקלטת שישה צדדים של סינגל. עבור הביטלס, זה היה הרגע לו חיכו - חוזה הקלטות עם חברת תקליטים.

הביטלס נסעו מליברפול ללונדון בואן הלבן והחלוד שלהם, ארבעה ימים בלבד אחרי שנחתו מהמבורג ואחרי יומיים בלבד של חזרות. הם לקחו איתם רשימת שירים לביצוע, שכתב בריאן אפשטיין, שכללה רפרטאור נרחב מההופעות שלהם בהמבורג.

הביטלס בהרכב של ג'ון לנון, פול מקרטני, ג'ורג' האריסון ופיט בסט הקליטו כנראה באולפן 2 של EMI. היתה תקלה במגבר של פול והיה צורך להביא מגבר אחר של EMI. כשההקלטות התחילו, ג'ורג' מרטין עזב לקפיטריה והשאיר את העוזר שלו, רון ריצ'רדס והטכנאים, נורמן סמית' וכריס ניל.

בהקלטה ההיסטורית הם הקליטו ארבעה שירים: Bésame Mucho, Love Me Do, P.S. I Love You ו-Ask Me Why. לפי הפרוטוקול ב-EMI, ההקלטות היו אמורות להיות מושמדות, משום שג'ורג' מרטין לא ראה שהן שימוש, אך נורמן סמית' לקח את ההקלטות הביתה והן ראו אור לאחר מותו ב-02.10.2018.

ג'ורג' מרטין לא היה מרוצה מהתיפוף של פיט בסשן ודרש מבריאן שפיט יעזוב את הלהקה. לכן, ב-16.08.1962, כעשרה שבועות אחרי הסשן, בריאן ביקש מפיט בסט לעזוב. רינגו סטאר הצטרף ללהקה יומיים אחר כך.

סשן ההקלטה הבא של הביטלס ב-EMI היה ב-04.09.1962 בו הקליטו שוב את Love Me Do ו-How Do You Do It.




bottom of page