top of page

04.11.1963 - היום לפני 59 שנים הביטלס מופיעים בפני בית המלוכה הבריטי


ההופעה של הביטלס במופע ה-Royal Variety Charity בתאטרון Prince Of Wales היתה הופעה היסטורית עבור הביטלס.

באותו הזמן הביטלמניה הגיעה לשיאים חדשים ולביטלס כבר היו מספר להיטים שהגיעו למקום הראשון כמו Please Please Me (במצעד של NME), From Me To You ו-She Loves You (במצעד הארצי). ההופעה של הביטלס בפני המלכה האם והנסיכה מרגרט נתן אישור שהביטלס היו פופולריים, לא רק בקרב בני נוער היסטרים, אלא בפני כלל הציבור הבריטי. ההופעה נתנה אישור סופי לקונצנזוס לגבי הביטלס.


זה היה צעד חכם מצדו של המפיק בפועל, ברנרד דלפונט, להזמין את הביטלס להופעה ברויאל וראייטי. התזמון היה מושלם. הם עדיין היו השכנים החצופים עם תסרוקות המופ טופס מליברפול, שרק שנה קודם לכן לא היו ידועים ברובם לציבור הבריטי. השנינות והקסם שלהם בחיזור אחר העיתונות בשבועות שקדמו להופעה, עמדו בניגוד להזמנה להופיע על הבמה היוקרתית מכולן עם כל הפאר והטקסיות של לונדון.

עיתונאי אחד אפילו שאל אם הם יפחיתו את המבטא הליברפולי שלהם לתוכנית ופול מקרטני ענה לו: לא כולנו מדברים כמו ה-BBC אתה יודע!


התזמון היה די טוב גם עבור הביטלס. ITV נבחרה לשדר את התוכנית והקליטה את התוכנית הנצפית ביותר שלהם בכל הזמנים כשהיא שודרה שבוע לאחר מכן, ב-10 בנובמבר 1963 ל-21.2 מיליון איש. הביטלס הוציאו את הסינגל הרביעי בבריטניה שהגיע למקום הראשון - I Wanna Hold Your Hand כשבועיים לאחר השידור. תזמון מושלם.


למרות בעיות טכניות בחזרות, זה היה בהחלט לילה נהדר, כאשר כל הקהל, כולל המלכה האם, נהנה מאוד מההופעה שלהם. פרשן חדשות אחד אמר: בכל שנות התבוננותי בקהל של רויאל וראייטי, מעולם לא ראיתי את הקהל, שידוע בהתנהגותו הנאותה, משתחרר כל כך מהר ובאופן מוחלט.


באותו ערב היה הרבה יותר מאשר רק הביטלס. רשימת המופעים כללה את מרלן דיטריך וברט בקארץ', ג'ו לוס והתזמורת שלו, צ'רלי דרייק, האחים קלארק, דיקי הנדרסון ווילפרד ברמבל והארי ה.קורבט.


הביטלס משכו מעריצים רבים מחוץ למקום ההופעה ובמהלך החזרות של יום ראשון אפשר היה לשמוע את רעש ההמון בחוץ מהבמה. אפילו נבנה מעבר סודי בין התאטרון למלון הסמוך, שבו שהו הביטלס, כדי להכניס אותם ולהוציא אותם מהתאטרון מבלי שיראו אותם.


נוכחות ההמונים השפיעה כמובן על האמנים האחרים במופע ומרלן דיטריך הקפידה להיות תמיד נוכחת כשהצלמים בסביבה.


בערב עצמו הביטלס כבשו את ההופעה בסערה, וביצעו ארבעה שירים: From Me To You, She Loves You, Till There Was You ו-Twist and Shout


עם הצגת Twist and Shout ג'ון לנון אמר את המשפט המפורסם שלו בהומור החצוף האופייני לו: אלה שבמושבים הזולים מחאו כפיים. השאר יכולים פשוט לקשקש בתכשיטים שלהם!


המופע של הביטלס ברויאל וראייטי יזכר כאחד מרגיעי הקסם של הטלויזיה, בו כל העולם נעצר לרגע, כמו בהופעה של הביטלס במופע של אד סאליבן, שלושה חודשים מאוחר יותר.




bottom of page