top of page

29.11.2001 - יום מותו של ג'ורג' האריסון

עודכן: 31 בינו׳ 2022


ג'ורג' נפטר מסרטן ב29.11.2001. השעה המדוייקת הייתה 13:20, והוא נפטר בבית שלאחר מכן ירכש על ידי פול מקרטני בלוס אנג'לס.


כמה מילים על ימיו האחרונים.


ג'ורג' אושפז בבית חולים בסטטן איילנד, וכשידע שמותו מתקרב הוא החליט להתחיל לתכנן את מותו. ההחלטה הראשונה הייתה לא לשוב לביתו שאהב, Friar Park, כי ידע שמשפחתו לא תזכה במקום לפרטיות. מעריצים ידעו איפה הוא גר, ואחרי שנפטר מעריצים אכן הגיעו למקום עם פרחים, נרות ושלטים.


רעיונות לחזור מקומות שונים נשללו מאותה סיבה בדיוק (למשל לליברפול), ובסופו של דבר נבחר בית גדול בלוס אנג'לס.


לפני מותו ביקש ג'ורג' להיפרד מכל אהוביו. הוא הזמין את ראווי שנקר, את פול מקרטני ואת רינגו סטאר, וגם את אחותו לואיז. עם לואיז הוא לא היה בקשר 10 שנים אך היא הגיעה אליו מיד ברגע שקיבלה ממנו את שיחת הטלפון.


עם פול ורינגו ג'ורג' נפגש במלון במנהטן. הרופא של ג'ורג', ואוליביה אשתו, הצטרפו אליהם. השלושה לא נפגשו כמה שנים, מה שהפך את הפגישה למיוחדת עוד יותר.

למרות החתולים השחורים שעברו ביניהם במהלך השנים, הפגישה הייתה לבבית. פול מספר על פגישה לבבית ומצחיקה, בה הם החזיקו ידיים. הוא אמר - "זה היה טוב. זה היה כאילו אנחנו חולמים. הוא היה אחי הקטן כמעט, כי הכרתי אותו כל כך הרבה זמן. החזקנו ידיים. זה מצחיק, אפילו בשיא החברות שלנו, כגברים, אף פעם לא החזקנו ידיים. זה פשוט לא היה דבר שעושים בליברפול. אבל זה היה מקסים."

הרופא של ג'ורג' סיפר גם הוא על פגישה חמה - "היו גם דמעות - אבל היה יותר צחוק מכל דבר אחר."

ראווי שנקר היה מי שבילה עם ג'ורג' את הזמן הכי רב. ממש לפני מותו שנקר ניגן עבור ג'ורג' בסיטאר, והעביר איתו את הזמן במדיטציה.

17 ימים לאחר מכן ג'ורג' נפטר.

ניתן לומר שג'ורג' תכנן את מותו אפילו עוד קודם. הוא השאיר לנו את האלבום Brainwashed, אותו התחיל להקליט כבר ב-1988, אבל נתן "פוש" אחרון ב-2001 כשהבין שמצבו מתדרדר. השירים באלבום שקטים, נוגים ונותנים תחושה שג'ורג' השלים עם מצבו, פרט לשיר Stuck Inside a Cloud שמתאר את הסבל הפיזי בו ג'ורג' היה שרוי:


Just talking to myself crying as we part

Knowing as you leave me

I also lose my heart




bottom of page