top of page

27.08.1967 - מותו של בריאן אפשטיין

עודכן: 31 בינו׳ 2022

ב-1967 בריאן אפשטיין, האמרגן של הביטלס, היה במצב לא פשוט. אבא שלו נפטר והוא היה צריך לתמוך באמו, הוא היה מכור למשככי כאבים וסבל מנדודי שינה, תפקידו בביטלס הפך ללא בדיוק ברור ולא ממש חשוב כי הם הפסיקו להופיע, והוא היה עם רגל אחת בחוץ - ותכנן להפסיק את הקשר המקצועי שלו עם הלהקה.

על כך תוסיפו כמובן את חייו האישיים והיותו גיי, דבר שהביא לבדידות וסחיטות חוזרות ונשנות של מאהבים.

ב-25/8/1967 חברי הביטלס הגיעו לבנגור, עיר בצפון ווילס, כדי להשתתף בסמינר של המהרישי מאהש יוגי. יחד עם הביטלס הגיעו לבנגור גם סילה בלאק, מריאן פיית'פול, מיק ג'אגר ואחרים. זאת הייתה הפעם הראשונה מזה שנים שהם נסעו לאנשהו כלהקה בלי בריאן.

בזמן שהיו בסמינר בריאן תכנן לארח מספר חברים בביתו שבססקס. מדובר היה בסופ"ש של Bank Holiday, חופשה לאומית שקורית מספר פעמים בשנה, בו הבריטים נוהגים לצאת לחופשות. לאחר הסופ"ש עם החברים בריאן תכנן להצטרף לביטלס בבנגור, שם הביטלס היו אמורים להיות עד סיום הסמינר 10 ימים לאחר מכן, ב4/9/1967.

מאיזושהי סיבה לא ברורה בריאן החליט לנסוע מביתו בססקס לדירתו בלונדון, והשאיר שם את החברים שהגיעו אליו לחופשה. פיטר בראון, חבר ומי שעבד עם בריאן והביטלס, התקשר אליו ללונדון וביקש שיחזור. בריאן נשמע לו מטושטש אז בראון ביקש שיקח רכבת. הם קבעו לדבר - מה שכבר לא קרה.

בריאן התגלה על ידי המשרת שלו בדירתו בלונדון בבוקר של ה-27/8, לאחר שהמשרת דפק בדלת במשך זמן ארוך ולא קיבל תשובה מבריאן. סיבת המוות הייתה מנת יתר של כדורי הרגעה. האם מדובר בתאונה? או אולי בהתאבדות? אף אחד לא יודע, ונשאר לנו רק לנחש.

הביטלס, שהיו אמורים לסיים את הסמינר רק בתחילת ספטמבר, חזרו מיד ללונדון. התקשורת תפסה אותם כבר בתחנת הרכבת בבנגור. ג'ורג' וג'ון צולמו מגיבים, וזה קטע קשה לצפייה אך מאוד מעניין - מבינים ממנו מיד עד כמה בריאן היה חשוב לחברי הביטלס ועד כמה האבידה שלו הייתה גדולה. ג'ון וג'ורג' מגיבים למותו של בריאן: https://www.youtube.com/watch?v=1LvjuabsKVg... בתמונה - בריאן בזמן שירותו הצבאי.




bottom of page