top of page

מרי מקרטני

החיפושונית הביולוגית הראשונה לבית מקרטני.


מרי אנה מקרטני נולדה ב- 28.08.1969, בלונדון, אנגליה, בתו הביולוגית הראשונה של פול, אחות צעירה להת'ר שאומצה על ידו באופן רשמי באותה השנה. ניתן לה שמה של סבתה, מרי מקרטני (אמו של פול שנפטרה בילדותו.)

בבית החולים, אוגוסט 1969 עם פול ולינדה מקרטני כהורים, מרי היתה חשופה לתקשורת מגיל צעיר מאוד, ואת הופעתה הציבורית הראשונה היא עשתה בגיל כמה שבועות (!) בתמונה האלמותית על העטיפה האחורית של האלבום "McCartney".

האלבום "מקרטני" וטייקים נוספים לתמונה המוכרת.


עם פול בתור תינוקת

לאורך השנים בהן פעלה להקת ווינגס, נסעה עם הוריה מסביב לעולם במהלך מסעי הופעות שונים. למרות המקצוע התובעני, פול ולינדה שמו את המשפחה במקום הראשון תמיד, ונהגו לבלות זמן עם הילדים ככל שהתאפשר להם.

מרי ירשה מלינדה את האהבה (והכישרון העצום) לצילום, ובשנת 1992 החלה לעסוק בתחום. בשנת 2004 הוצגה תערוכתה הרשמית הראשונה. בנוסף, היא מצלמת מוזיקאים רבים, ומוגדרת כצלמת הרשמית של פול וחברת התקליטים שלו. בשנה האחרונה הוצגה בלונדון תערוכה המשלבת צילומים ישנים של לינדה לצד צילומים חדשים של מרי. בשנת 2001 הוציאה סרט דוקומנטרי שנקרא Wingspan , סרט שסיפר על הקריירה של פול (ולינדה) פוסט –ביטלס, בהתמקדות ב"ווינגס". בסרט ניתן לראות גם ראיון עם פול עצמו.

בנוסף לצילום, מרי מקדמת קמפיינים להעלאת המודעות לסרטן השד, כמו שאר משפחתה, היא צמחונית ומעודדת צמחונות, ואף פרסמה שני ספרי בישול עם מתכונים צמחוניים.

ב-1995 ג'יימס אחיה הכיר בינה לבין מפיק הטלוויזה אליסטר דונלד,השניים יצאו 3 שנים ותכננו להתחתן במאי 1998, אך עקב פטירתה של לינדה והם התחתנו לבסוף בספטמבר 1998. לזוג נולדו שני ילדים: הבכור (ונכדו הראשון של פול) ארתור, שנולד ב-3 באפריל 1999, והשני אליוט, שנולד ב-1 באוגוסט 2002. מרי ואליסטור דונלד נפרדו בשנת 2005, ולמרות שהצהירו שמדובר בפרידה זמנית, השניים התגרשו סופית בשנת 2007, ומרי חזרה להשתמש בשם מקרטני בלבד.

פול, מרי וארתור (משמאל - פול וארת'ור בשנת 1999)

אחרי הפרידה מאליסטר דונלד מרי נכנסה לזוגיות עם הבמאי סימון אבוד, ולשניים יש שני ילדים משותפים – סאם (נולד ב-11 באוגוסט 2008) ו-סיד (נולד ב-3 בספטמבר 2011). בשנת 2010 מרי וסימון התחתנו בחתונה פרטית ללא נוכחות בני משפחה, באותו מקום בו נישאו פול ולינדה, ה-Marylebone Registry Office.

מרי וסימון אבוד, סימון וג'וני דפ על סט הצילומים של הקליפ לשיר " Queenie’s Eye" שיצא ב2013. סימון אבוד הוא זה שבימה את הקליפ.

עובדות בונוס:

-פול הקליט קאבר לשיר Mary had a little lamb במיוחד עבור מרי, כחלק מאלבום Wild Life שיצא בדצמבר 1971.





- לאורך השנים מרי היתה בקשר חם עם הילדים של רינגו (וגם עם רינגו עצמו), ויש הרבה תמונות שלהם יחד. למעשה, לתקופה מסוימת בשנות התשעים, מרי ניהלה מערכת יחסים עם ג'ייסון סטארקי (כן, הבן של)






521 צפיות
bottom of page