top of page

לאן נעלמו המעריצים?

כבר הרבה (יותר מדי) זמן שאני כותבת עבודה על הביטלס ועל המעריצים והמעריצות שלהם. אחד הדברים שאני מתעסקת בהם הוא דווקא המעריצים (הבנים) של הלהקה.


אין ספק שהרוב המכריע והרועש של מעריצי הביטלס בתחילת הסיקסטיז היו מעריצות - אבל האם זה אומר שלא היו בנים שהעריצו אותם באותה מידה?


אני מזמינה אתכם להסתכל על תמונות מאותה תקופה - אותן תמונות שכולנו מכירים טוב מאוד, של המוני מעריצות צורחות, אבל הפעם להסתכל עליהם בצורה אחרת וקצת דקדקנית יותר. האם אין בנים בתמונה, או שאולי הם כן שם, מאחורה?


אני אספיילר לכם ואגיד - הרבה פעמים יש מעריצים, אבל הם נמצאים מאחורי המעריצות, כנראה כי הצלמים בחרו להתמקד בבנות ולא בבנים. מעניין לחשוב למה: האם זה כך בגלל שהם היו מיעוט בין כל הבנות, או שאולי הצלמים והתקשורת בחרו להתמקד דווקא בבנות ולהתעלם כמעט לגמרי מהעובדה שיש ללהקה מעריצים בנים?


בעבודה שאני כותבת, אגב, אני מנסה להראות שכן הייתה התעלמות כזאת, שכן הביטלס היו מבחינת החברה הבוגרת להקה של בנות, ולבנות בלבד. (באיזשהו מקום גם מבחינת הביטלס עצמם, בשנותיהם הראשונות)

המעריצים הבנים של הביטלס נתפשו כדבר מוזר, שעדיף שלא יתקיים. הרי איזה מין גבר הוא גבר ששר שירי אהבה מתוקים ומגדל שיער ארוך?




bottom of page