top of page

יום הולדת 76 לג'ורג' האריסון

עודכן: 25 בינו׳ 2022

היום לפני 76 שנים נולד בליברפול ג'ורג' האריסון הקטן. האמת היא, שג'ורג' נולד קצת לפני חצות ב24/2, אבל נרשם ב25/2, כך שזהו תאריך יום ההולדת הרשמי שלו.


ג'ורג' נולד בבית בליברפול להורים המאושרים לואיז והרולד האריסון.


3 דברים מעניינים שג'ורג' עשה ביום ההולדת שלו ואני רוצה לספר לכם עליהם -


1964 - לאחר יום הקלטות (של Can't buy me love, you can't do that, I should have known better ו-And I love her) הביטלס, בריאן אפשטיין, ג'יין אשר, סילה בלאק ואחרים הגיעו למסעדה לונדונית בשם Ivy כדי לחגוג את יום הולדתו ה-21 (!) של ג'ורג'. חוץ מארוחה שכללה מרק צבים, וסלמון מעושן, ג'ורג' קיבל לא פחות מ52 שקים של מכתבי מעריצים.


ביום הולדת 21 נהוג לתת מפתחות כמתנה (מנהג כזה..) כך שג'ורג' קיבל מאות מפתחות ממעריצים, ושתי מעריצות אפילו שלחו לו דלת במתנה. בריאן אפשטיין, אגב, נתן לג'ורג' מצת מוזהב.


1968 - ארבע שנים מאוחר יותר ג'ורג' חגג את יום הולדתו ה-25 בדרך אחרת לגמרי, ברישיקש שבהודו, באשרם של המהרישי מהש יוגי. תראו כמה יכול להשתנות בארבע שנים בודדות.


החגיגות כללו נגינה של ג'ורג' על סיטאר, תפילה משותפת ומופע זיקוקים. כמתנה, ג'ורג' קיבל מהמהרישי גלובוס. הוא אמר לג'ורג': "ג'ורג', הגלובוס שאני נותן לך מסמל את העולם היום. כולי תקווה שתעזור לנו במשימה של לתקן את העולם."


ג'ורג' המתחכם לקח את הגלובוס, הפך אותו ואמר: "הנה, עשיתי את זה!", מה שלווה בצחוק מכל הנוכחים.




1969 - יום הולדת 26, ושוב, בסגנון שונה. הפעם ג'ורג' חגג לבדו בהקלטה של שלושה שירים - All things must pass, Old brown shoe ו-Something.


לא ברור למה ג'ורג' הגיע לבדו לאולפן, אבל ניתן להניח שזה היה כדי להקליט גרסאות דמו מהן שאר חברי הביטלס יכלו ללמוד את השירים.


את שלושת הגרסאות אתם יכולים לשמוע באנתולוגיה של הביטלס. הדמו של Old brown shoe -


bottom of page