צ'אק ברי וההשפעה שלו על הביטלס


חברי הביטלס הכירו רוקנרול לראשונה מאלביס פרסלי, באדי הולי וריצ'רד הקטן, שהיו השפעה גדולה עבורם. אבל זה היה צ'אק ברי, כנראה, שהשפיע עליהם הכי הרבה.

דרך כתיבת השירים שלו, נגינת הגיטרה ותעלולי הבמה שלו, צ'אק ברי היה ההשראה הגדולה ביותר עבור הביטלס. ג'ון אמר פעם: כשאני שומע רוק, רוק טוב, בקליבר של צ'אק ברי, אני פשוט מתפרק ואין לי שום ענייין אחר בחיים. העולם יכול להסתיים אם יש רוקנרול.


לפי מארק לוויסון, הקוורימן/ביטלס ביצעו לא פחות מ-15 שירים בהופעות שלהם במהלך השנים: Roll Over Beethoven", 1957-64 "Sweet Little Sixteen", 1957-62 "Johnny B. Goode", 1958-62 "Maybellene", 1959-61 "Rock and Roll Music", 1959-66 "Almost Grown", 1960-62 "Carol", 1960-62 "Little Queenie", 1960-63 "Reelin' and Rockin'", 1960-61 "Thirty Days", 1960-61 "Vacation Time", 1960-61 "Memphis, Tennessee", 1960-62 "Too Much Monkey Business", 1960-62 "I Got to Find my Baby", 1961-62 "I'm Talking About You", 1962


הביטלס הקיליטו רק שתי גרסאות כיסוי לשירים של צ'אק ברי: Rock and Roll Music ו-Roll Over Beethoven.

הביצוע של הביטלס ל-Sweet Little Sixteen יצא באלבום הבוטלג של הופעה בהמבורג ובאלבום Live at the BBC. באלבום זה יש עוד 6 גרסאות כיסוי של הביטלס לצ'אק ברי.

אפילו בשיר של פול מקרטני Back in the USSR יש קריצה לשיר של צ'אק ברי Back in the USA.

ובשיר I Saw Her Standing There יש רמיזה ל-Little Queenie של צ'אק ברי ששר She's too cute to be a minute over sventeen.

ג'ון הוסיף ואמר עליו: בזמן שבשנות החמישים כולם שרו על כלום, לצ'אק ברי היו הערות חברתיות בכתיבה שלו עם חוש נהדר למילים, כולנו חייבים לו המון.

צ'אק ברי מצידו שיבח את גירסת הכיסוי של הביטלס ל-Rock and Roll Music ואמר שהיא נהדרת.


ג'ון לנון שאל שורה עבור השיר Come Together מהשיר You Can't Catch Me של צ'אק ברי: Here come old flat top, He come groovin' up slowly.

צ'אק ברי תבע את ג'ון לנון והם התפשרו בכך שג'ון עשה גירסת כיסוי לשיר של צ'אק ברי, אבל ג'ון כמו ג'ון, שר את השיר של צ'אק ברי כמו Come Together.

ג'ון לנון שר ביחד על הבמה עם צ'אק ברי ב-1972 בתכנית של מייק דאגלס. לאחר מכן הם התראיינו יחד.




7 צפיות