עטיפת האלבום Beatles For Sale

האלבום Beatles For Sale הוא אחד האלבומים הפחות אהובים של הביטלס - ומכיל שירים שלרוב נחשבים כ"פילרים" ונשכחים, קאברים ושירים שהביטלס כתבו מהר מהר רק כי היו צריכים למלא אלבום. עם זאת, העטיפה של האלבום היא בין העטיפות המוכרות, האהובות והחדשניות - והנה היא שרדה עד המקום הזה בתחרות.

התמונה שעל העטיפה צולמה על ידי לא אחר מאשר רוברט פרימן, שצילם אותם בעבר. פרימן צילם את חברי הביטלס בהייד פארק שבלונדון. הרעיון הועלה בשיחה של פרימן עם בריאן אפשטיין שביקש שהעטיפה תצולם במקום כלשהו בחוץ בשקיעה.


פול סיפר על כך -

"הצילומים היו נחמדים ולקחו בסך הכל כמה שעות. יצאו תמונות נחמדות. הגענו לAlbert Memorial. התרשמתי מהשיער של ג'ורג' על העטיפה." (צודק)


דבר נוסף שפול מזכיר הוא שבאותה תקופה פרימן לא היה צריך להגיד להם מה ללבוש - כי ידע שהם פשוט יהיו "עצמם" ויגיעו בבגדים שחורים לגמרי. וכך באמת היה. הביטלס לובשים כולם חליפות שחורות עם חולצות לבנות וצעיפים שחורים.


הצבע השחור מצטרף לרצינות של חברי הביטלס שלא מחייכים בתמונה על העטיפה, דבר שהוא המשך ישיר מעטיפת האלבום With The Beatles שיצא שנה וחודש קודם לכן. גם כאן ניתן לראות השפעה ישירה של אסטריד קירשהר על הביטלס, שבתקופה הזאת אימצו לחלוטין את המראה הבוהמייני-גרמני שהכירה להם.


העטיפה של האלבום ייחודית והיא ראשונה מסוגה בהיסטוריה של הביטלס, משתי סיבות:

  1. לראשונה מדובר בעטיפה נפתחת. מה שבאנגלית נקרא Gatefold Sleeve.

  2. שם הלהקה לא מופיע על העטיפה - רק שם התקליט והסמל של EMI.



בתוך העטיפה ניתן היה למצוא את רשימת שירי האלבום, מספר מילים שנכתבו על ידי דרק טיילור, תמונה של הביטלס באולפן, ויותר מעניין מכך - בצד הימני ניתן היה לראות מונטאז' של הביטלס ודמויות אחרות, ביניהן ניתן למצוא שלושה שחקנים שהביטלס פגשו במהלך 1964 - ג'יין מנספילד, ויקטור מאצ'ור ואיאן קרמייקל. המונטאז' לי אישית מזכיר את העטיפה של Revolver או Sgt. Pepper, שנים לפני שתי העטיפות האלה.


העטיפה הנהדרת הזאת על כל חלקיה (הפנים הרציניות בתמונת העטיפה, העטיפה הנפתחת והמונטז') היא דוגמה לדרך בה הביטלס מיצבו את עצמם כאומנים, גם בעטיפה של תקליט כל כך "שולי" ו"לא חשוב". (ושימו לב למרכאות, מדובר באחד האלבומים האהובים עלי של הביטלס)