top of page

טיסת האימים של הביטלס

בעקבות מותו הטראגי של קובי בריאנט לפני יומיים,סיפור קצר על הביטלס, טיסת אימים אחת וטייס בשם בשם ריד פיגמן.

במהלך סיבוב ההופעות הראשון שלהם בארה"ב הביטלס טסו במטוס של חברת American Flyers Airlines (AFA) שהוקמה על ידי אדון בשם ריד פיגמן. פיגמן היה חלוץ תעופה שהקים את החברה שלו ב1949, לאחר שהיה מכונאי מטוסים במהלך מלחמת העולם השנייה.

באחד מימי החופש של הביטלס בספטמבר של אותה השנה, פיגמן הציע לחברי הלהקה לבוא לבלות את אותו יום בחווה של משפחתו בדרום מיזורי, ואף הציע להטיס אותם בעצמו.

הביטלס הסכימו וטסו במטוס קטן של 7 מקומות בלבד- מלבד ריד פיגמן והביטלס היו במטוס גם בריאן אפשטיין ומזכירותו של פיגמן, רובי היקמן. הטיסה, איך אומרים, לא עברה חלק. ג'ורג' סיפר על כך באנתולוגיה:

"טסנו מדאלאס לשדה תעופה קטן, שם פיגמן פגש אותנו במטוס קטן בעל כנף אחת ומנוע אחד או שניים. זה היה כמו באדי הולי (שנהרג בהתרסקות מטוס, צ.פ). זה היה אולי המקרה הכי קרוב שלנו למוות. אני לא מתכוון שכמעט התרסקנו, כי זה לא נכון, אבל לבחור הייתה מפה קטנה על הברכיים, עם פנס, והוא אמר "הו, אני לא יודע איפה אנחנו," והיה חשוך לגמרי והיו הרים מסביב והוא ניסה לנקות את האדים מהחלון עם היד. בסופו של דבר הוא הבין איפה אנחנו ונחתנו בשדה שהיו בו פחיות בוערות שסימנו היכן לנחות."

בסופו של דבר הטיסה עברה בשלום והביטלס בילו אצל משפחתו של ריד פיגמן. באותו יום צולמו הצילומים המפורסמים של הביטלס רוכבים על סוסים, תמונות שרובן צולמו על ידי הצלם שליווה את הביטלס באותו סיבוב הופעות, קורט גונתר.

אבל המזל לא שיחק לריד פיגמן לעוד זמן רב. ב22.4.1966 פיגמן הטיס חיילים צעירים לג'ורג'יה באותו המטוס של AFA בו הביטלס טסו ברחבי ארה"ב שנתיים קודם לכן. מזג האוויר היה סוער וערפילי ופיגמן עמד לנחות באוקלהומה בכדי לתדלק. בזמן הנחיתה פיגמן, בן 59 באותה העת, קיבל התקף לב ונפל עם הפנים קדימה לכיוון מערכת ההיגוי. בשלב הזה המטוס כבר הגיע לגובה נמוך וטייס המשנה לא יכול היה לעשות כלום. בהתרסקות נהרגו 83 מתוך 96 האנשים שהיו על המטוס, כולל פיגמן בעצמו.

בתמונות -

הביטלס יורדים מהמטוס AFA Electra N13H במהלך סיבוב ההופעות הראשון שלהם בארה"ב, 1964 רינגו בחווה עם משפחת פיגמן, 19.9.1964 הביטלס רוכבים על סוסים בחווה של משפחת פיגמן, 19.9.1964 פיגמן עם המטוס בו הטיס את הביטלס אל החווה של משפחתו פיגמן ודיילות כחודש בלבד לפני מותו המטוס לאחר ההתרסקות באפריך 1966




bottom of page