top of page

ג'יימס מקרטני

ג'יימס לואיס מקרטני נולד בלונדון ב -12 בספטמבר 1977 (כיום בן 41), בן רביעי אחרי שלוש אחיות. הוא נקרא על שם סבו מצד אביו, ג'ים מקרטני ואביו, ששמו המלא הוא ג'יימס פול מקרטני, וכן על שם סבתו, אמה המנוחה של לינדה, לואיס שרה איסטמן. לג'יימס 3 אחיות גדולות, הת'ר (בתה של לינדה מנישואיה הקודמים שאומצה ע"י פול), מרי וסטלה, ואחות קטנה, ביאטריס (מנישואיו השניים של אביו לדוגמנית והשחקנית הת'ר מיליס).

את השנתיים וחצי הראשונות לחייו, בילה ג'יימס בדרכים יחד עם הוריו ואחיותיו, במסעי ההופעות של להקת "ווינגס", בה היו חברים שני הוריו. אחרי שהלהקה התפרקה ב -1980, משפחת מקרטני התיישבה בגריי, מזרח סאסקס שבאנגליה. ג'יימס, כמו שאר ילדי המשפחה, למד בבית ספר ציבורי.

ג'יימס גילה עניין במוזיקה מגיל צעיר, וההשראה המוקדמת ביותר שלו ללמוד גיטרה היה מייקל ג 'יי פוקס בסרט חזרה לעתיד (לא שהוא, חלילה, גדל עם מוזיקאים בבית). הוא החל לנגן מוסיקה כשאביו נתן לו את הגיטרה הראשונה שלו, פנדר סטרטוקסטר בגיל תשע. הגיטרה היתה בעבר בבעלות קרל פרקינס.

בשנת 1989 יחד עם אחיותיו, הצטרף שוב לפול ולינדה לסיור עולמי. הוא המשיך את השכלתו עם מורה בעודם בדרכים. בשנת 1995, ג 'יימס הציג את אחותו מרי מפיק הטלוויזיה אליסטר דונלד, איתו התחתנה בהמשך.

בשנת 1998, מעט לאחר שאיבד את אמו לסרטן השד, סיים ג'יימס לימודי פיסול ואומנות ב- Bexhill College, בססקס.

את צעדיו הראשונים במוזיקה עשה ג'יימס באלבומי הסולו של פול, Flaming Pie (1997) ו-(Driving Rain (2001, בהם ניגן על גיטרה וכלי הקשה, וכמו כן סייע בכתיבת חלק מהשירים. הוא גם נגן הגיטרה העיקרי באלבום הסולו של לינדה, Wide Prairie (1998) שיצא אחרי מותה.

בשנת 2004 עזב ג'יימס את הבית בין היתר בעקבות סכסוך עם פול, ועבר לגור בברייטון, שם עבד כמלצר בזמן שלמד בקולג' ועבד על המוזיקה שלו. בשנת 2005 התלווה אל פול במסע ההופעות "Back in the US". בסביבות 2008, הוא התחיל לעבוד עם דיוויד קיין, אביו, ועוד כמה מוזיקאים אחרים על הקלטת המוזיקה שלו. הוא עשה את הופעת הבכורה שלו בארה"ב עם חומר סולו מקורי שלו ב -14 בנובמבר 2009 ב Fairfield Arts & Convention Center, והופיע תחת שם העט "לייט" בעיקר כדי לעמוד כמוזיקאי בפני עצמו.


בסוף שנת 2010 שחרר ג'יימס האלבום הראשון שלו, "Available Ligh", מיני אלבום שכלל 4 שירים מקוריים שהולחנו על ידיו, וקאבר לקלאסיקה של ניל יאנג, "Old Man". בנוסף לכתיבה והלחנה של השירים, הוא גם מנגן בגיטרה חשמלית ואקוסטית, מנדולינה, פסנתר ובס באלבום. האלבום הופק ע"י דיוויד קהיין ופול מקרטני, והוקלט בחלקים בססקס, ניו יורק ולונדון, כולל באולפני אבי רואוד. על המוזיקה באלבום אמר ג'יימס שהיא "מושפעת מהביטלס, נירוונה, פי ג'יי הרוואי, קיור, רדיוהד ועוד מוזיקה טובה. זה בעצם רוקנרול, צליל נקי. המילים באלבום מתייחסיות לרוחניות, אהבה , בני משפחה, הנסיונות להבין את החיים, ועוד דברים רבים אחרים."בשנת 2011 שחרר מיני אלבום שני, "Close At Hand", בשנת 2016 שחרר אלבום באורך מלא, בשם "The Blackberry Train".

ג 'יימס חי חיים פרטיים יחסית.

כמו שאר ילדי מקרטני הוא דוגל בתזונה צמחונית נוטה לטבעונות, והוא פעיל זכויות בעלי חיים. בנוסף, הוא מתרגל את מדיטציה טרנסנדנטלית: "המדיטציה הטרנסנדנטלית משחקת תפקיד גדול בחיי כפי שעשתה עבור אבי ושאר הביטלס, אני מדיטציה באופן קבוע - פעמיים ביום ... אני מוצא שרק 30 דקות של מדיטציה טרנסנדנטלית מרעננות אותי כאילו ישנתי כמה שעות!"


ג'יימס מנהל מערכת יחסים מאוד קרובה עם ננסי, אשתו הנוכחית של פול, ורואה בה דמות אמהית. -בשנת 2012, דיבר ג'יימס על רצונו ליצור מעין להקת "דור ההמשך" של הביטלס, יחד עם זק סטארקי, שון לנון ודהאני האריסון.

516 צפיות
bottom of page